WYMIANA POLSKO - WŁOSKA

Odbyła się druga część WYMIANY POLSKO - WŁOSKIEJ PO FRANCUSKU!
DZIEŃ 1.
Po długiej podróży nad ranem dotarliśmy do Włoch.
Lucera zaskoczyła nas mnogością zabytków ze świata starożytnego. Nie zdążyliśmy wszystkiego obejrzeć w ciągu jednego dnia. Nasi włoscy przyjaciele obiecali ponowne podziwianie uroków miasta w kolejnych dniach. Nasi korespondenci pokazali nam także swoją szkołę i przygotowali dla nas pyszny poczęstunek. Następnie wyruszyliśmy poznać rodziny naszych nowych przyjaciół. Wieczorem wszyscy razem udaliśmy się do restauracji.
DZIEŃ 2.
Kolejnego dnia wyruszyliśmy do Alberobello, gdzie zobaczyliśmy tradycyjne białe domki, charakterystyczne dla tej miejscowości. Następnie udaliśmy się nad morze dokładnie, do Trani, gdzie mogliśmy spełnić nasze marzenia dotykając wody (Adriatyku). Zwiedziliśmy miasto i zabytki znajdujące się w nim, oczywiście spróbowaliśmy też włoskiej pizzy. Weszliśmy na wzgórze, gdzie był piękny zamek - Castel Del Monte, jest to jedno z najdoskonalszych dzieł architektonicznych średniowiecza.
DZIEŃ 3.
Wreszcie wyczekiwana podróż do Rzymu!
Jedno z najciekawszych miejsc we Włoszech urzekło nas swoją urodą. Po wyjściu z metra od razu  zobaczyliśmy koloseum, które wywarło na nas ogromne wrażenie. Spacerując po mieście, zwiedziliśmy: Altare Della Partia oraz fontannę Di Trevi. Kolejnym celem dzisiejszego dnia był Watykan. Odczuwało się tu potęgę wiary, a przede wszystkim powiew historii. Zachwyciły nas też dzieła sztuki zgromadzone w Bazylice. Dużo frajdy w tym dniu dała nam podróż metrem i autobusem po stolicy Włoch (nikt się nie zgubił, wszyscy cali i zdrowi powrócili do rodzin).

DZIEŃ 4.
Sardynki wybrały się do Neapolu! Dlaczego sardynki? Hmm.. był to pomysł naszych kochanych profesorek. Gdy dotarliśmy na miejsce, od razu zaczęliśmy zwiedzać: Galerię Umberto I, muzeum San Severo, również spacerowaliśmy brzegiem Zatoki Neapolitańskiej (Morze Tyrreńskie). Widoki były śliczne. Ogromne wrażenie wywarł na nas wulkan Wezuwiusz. Mieliśmy okazję poznać historię Neapolu ukrytą w podziemiach, bo Neapol wybudowano na starożytnych ruinach, które oglądaliśmy w piwnicach kamienic. Spróbowaliśmy też najlepszej pizzy w całych Włoszech.
DZIEŃ 5.
Ostatni dzień z naszymi kochanymi korespondentami! Bardzo trudno było nam się rozstać . Włosi przygotowali  podsumowanie wymiany i zaprosili nas do restauracji, gdzie bawiliśmy się świetnie. W tym dniu również nasza koleżanka Julita miała urodziny, więc przygotowaliśmy niespodziankę w postaci tortu. Impreza skończyła się  późnym wieczorem. Rano czekała na nas Wenecja. Dla nas wymiana trwała dalej, ale niestety bez Włochów.
DZIEŃ 6.
Nareszcie tramwajem wodnym dotarliśmy do Wenecji (miasta na wodzie). Słynie ona z mostów i kanałów, po których pływają gondole z zakochanymi. Zwiedziliśmy Plac i Bazylikę św. Marka. Nasza przewodniczka zorganizowała nam wejście na punkt widokowy, z którego widzieliśmy całą Wenecję. Widok zapierał dech w piersiach. Następnym punktem programu był odpoczynek w hotelu w Lido di Jesolo, nad samym morzem.
(Opracowanie: Karolina i Wiktoria)

Klauzula informacyjna RODO

„EKO-Sapiens” – ekopracownia w II Liceum Ogólnokształcącym im. K.K. Baczyńskiego w Radomsku - dofinansowanie w wysokości 95% wartości kosztu całkowitego zadania, czyli 39.300 zł.
Ekopracownia to doskonale wyposażone laboratorium do eksperymentów chemicznych, fizycznych i biologicznych. Uczniowie w małych grupach, przy ośmiu stanowiskach, mogą samodzielnie przeprowadzać doświadczenia. Zakres przeprowadzanych doświadczeń zwiększy dygestorium. Dotacja z WFOŚiGW w Łodzi pozwoliła również na zakup tablicy interaktywnej, projektora, wizualizera oraz komputera i aparatu fotograficznego.