Recruiting a great leader

Proces rekrutacyjny na najlepszego leadera firmy to projekt, w którym wzięli udział uczniowie grupy języka angielskiego w kl. IIIA (poziom rozszerzony) w ramach lekcji języka angielskiego. Projekt miał na celu stworzenie realiów prawdziwej rozmowy kwalifikacyjnej i przygotowanie uczniów do niej w przyszłym życiu zawodowym. Właściwa rozmowa kwalifikacyjna została poprzedzona etapem przygotowawczym, lekcją poświęconą charakterystyce dobrego leadera. Uczniowie obejrzeli najpierw w języku angielskim wykład amerykańskiego biznesmena, który przedstawił i omówił 7 cech idealnego leadera. Zadaniem uczniów było wypisanie, a następnie szersze skomentowanie tychże cech. Kolejny etap obejmował selekcję zespołu rekrutacyjnego ( 4 osób – recruitment staff). Nauczyciel języka angielskiego  w roli prezesa firmy (CEO – Chief Executive Officer) dokonał wyboru panelu rekrutacyjnego, który opracował zestaw pytań dla kandydatów. Na kolejnych kilku zajęciach przeprowadzono indywidualne rozmowy z każdym z aplikantów. Zarówno rekrutujący jak i rekrutowani zaprezentowali się naprawdę profesjonalnie, pytania „rekruterów”(Niny, Dominika, Doriana i Kingi) były nie tylko przemyślane, ale też zaskakujące kandydatów. Mimo tego aplikanci świetnie poradzili sobie z nimi. Ostatni etap całego przedsięwzięcia stanowiło wyłonienie 4 leaderów do każdej z firm reprezentowanych przez zespół rekrutacyjny. Kochani, byliście wspaniali w swoim profesjonalizmie!!!! Panel selekcjonerów wybrał Malwinę, Antoniego, Wiktorię i Wiktora na leaderów w swoich firmach. Gratuluję wszystkim stawienia czoła takiemu wyzwaniu. Jesteście przygotowani do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim!

Czworo uczniów z torebkami prezentowymi na tle flag Wielkiej Brytanii i USA  Grupa uczniów w ławkach, troje stoi przed tablicą, nauczycielka przy drzwiach obok dużego zdjęcia budki telefonicznej.

A to kilka komentarzy uczestników naszego „challengu”:

„Takie doświadczenie rozmowy kwalifikacyjnej dało mi szansę sprawdzenia swoich umiejętności językowych oraz pokazało moją odporność na stres” – Ola Z.

„Dzięki temu wyzwaniu stałam się pewniejsza siebie, bardzo podobał mi się ten pomysł” – Natalia U.

„Bardzo wysoko oceniam ten projekt ,będzie wspaniałym wspomnieniem, mam nadzieję, że  wkrótce znowu zrobimy coś fajnego na zajęciach” -  Kamil F.

Opracowała: Anna Haddani