Kącik marokański
Kolejny „chillout room” (strefa relaksu) w naszej szkole, tym razem „Oko na Maroko”
W naszej szkole zostało stworzone kolejne miejsce o charakterze relaksacyjnym dla uczniów. Szkoła stawia nie tylko na naukę, ale i relaks uczniów, organizując w tym celu specjalne strefy, gdzie nasi wychowankowie mogą choć na chwilę odpocząć i oderwać się od zajęć. Zrelaksowany uczeń to zdolny uczeń, który jest w stanie przyswoić więcej treści, rozwinąć swój potencjał. Wszelkim działaniom tego typu przyświeca idea „ocieplenia” wizerunku szkoły jako instytucji. Koncepcją aranżacji „kącika” było zaprojektowanie go w stylu marokańskim. Dominują więc zdecydowane kolory kanap, foteli, piękne mozaiki na obrazach oraz dekoracje, które choć w części oddają klimat tego egzotycznego kraju i jego kultury. Współczesny uczeń to osoba otwarta na różnorodność, inne kultury, narodowości oraz języki obce. Dlatego w ofercie szkoły pojawią się w tym roku szkolnym dodatkowe zajęcia rozwijające potencjał językowy naszych uczniów. W „kąciku marokańskim” będzie prowadzony Konwersacyjny Klub Języka Angielskiego .
Autorką projektu jest Pani Anna Haddani.
A oto kilka wypowiedzi naszych uczniów na temat tego miejsca:
Idealnie dobrane barwy, dla mych oczu kojące.
Miejsce, by napić się kawy gorącej.
Gdy nie domagam i tracę żywota,
Tam otwierają się, otwierają się przyjemności wrota.
Ten kunszt! Bagatela! Niech dzwonek dzwoni!
Nic mnie w tej szkole nie zadowoli,
Jak gustowne wnętrze tego zaułka,
Jak szyk Pani Haddani i jej spółka! – Alexandra IVA.
Relaksując się w tym miejscu, będzie można nacieszyć się nie tylko pięknymi dekoracjami, ale również zapachami pochodzącymi z naszej kawiarni – Wiktoria IVA.
Mnie osobiście cały pomysł się podoba, wygląd i klimat. Jest gdzie usiąść, odpocząć i porozmawiać z przyjaciółmi. Bardzo fajna inicjatywa. – Jan IIIE
Uważam, że marokańska strefa chilloutu urozmaica naszą szkołę. Bardzo dobrze, że ją stworzono, bo teraz mamy pełno przytulnych miejsc, w których możemy miło spędzić chwile wolnego czasu na przerwach. – Eulalia IIIA
Opracowała: Anna Haddani