06
Kwi2017
ERASMUS+ Francja DZIEŃ SZÓSTY
Dzisiaj cała nasza grupa pracowała inaczej niż zwykle. Nie było z nami Talent Campus. Zajęcia prowadzili nauczyciele ze szkoły w Brochon. Podzieliliśmy się na dwie grupy liczące po 15 osób i każda z nich miała za opiekuna innego nauczyciela z liceum Stephena Liégearda. Pierwszy z nich wprowadził nas w świat teatru, a drugi pokazał produkcję filmu.
Każda grupa pracowała innymi metodami, których celem było ukierunkowanie naszych zdolności i tworzenie oryginalnych projektów. Marie-Sabine Baard i Bernard Cougnot pomogą nam także w jutrzejszym podsumowaniu pracy, gdyż niestety pierwsza część naszego projektu dobiega powoli końca.
Opracowała: Karolina Klekowska II b
05
Kwi2017
ERASMUS+ Francja DZIEŃ PIĄTY
Zaczynając o godz. 9.00, rozpoczęliśmy kolejny dzień naszej wymiany polsko-francusko-fińskiej. Byliśmy w Dijon, gdzie uczestniczyliśmy w kolejnych zajęciach Talent Campus. Mówiliśmy o najważniejszych wartościach w życiu i przedstawialiśmy za pomocą różnych środków wyrazu ich wpływ na nas. Po wspólnym obiedzie zwiedziliśmy stare miasto. Z Wieży Filipa Dobrego, pokonując 316 stopni, mogliśmy obejrzeć panoramę Dijon i okolic. Wieczorem odbyło się podsumowanie trzydniowych warsztatów prowadzonych przez Talent Campus. Towarzyszyli nam rodzice, nauczyciele oraz inne osoby zaangażowane w projekt, w tym zespół muzyczny, wraz z którym śpiewaliśmy i tańczyliśmy. To był udany wieczór.
Opracowała: Karolina Klekowska II b
05
Kwi2017
ERASMUS+ Francja DZIEŃ CZWARTY
Hasło na dzisiaj: praca w grupach. Wszystko wykonywaliśmy w kilkuosobowych zespołach, chcąc sprawdzić w praktyce nasze kompetencje społeczne. Wspólnymi siłami m.in. układaliśmy najwyższą wieżę z Jengi, czy planowaliśmy, jak wyglądałoby muzeum łączące nasze kultury. Założeniem całego projektu, obok wyjazdu do Francji i Finlandii, jest polepszenie naszych zdolności i zapewnienie nam szansy na wzbogacenie naszej osobowości.
Jutro jedziemy do Dijon i będziemy zwiedzać to urocze miasto. Mamy nadzieję, że dobrze je poznamy i zachowamy największe zabytki nie tylko na zdjęciach, ale też w sercu, jak całą wymianę.
Opracowała: Karolina Klekowska II b
Podczas gdy młodzież rozwijała kompetencje społeczne w ramach ćwiczeń proponowanych przez Talent Campus, nauczyciele z grupy pilotażowej spotkali się, aby omówić sprawy związane z organizacją projektu.
Podsumowano pierwsze dni pobytu grupy międzynarodowej we Francji. Poruszone też zostały kwestie finansowe ze strony partnerów i koordynatora. Na koniec rozmowa potoczyła się w kierunku ewaluacji – ważnego elementu każdego przedsięwzięcia. Swoje uwagi przekazał obecny na spotkaniu pracownik Narodowej Agencji Francuskiej. Instytucja ta przyznała grant na nasz projekt, a obecnie nadzoruje jego realizację.
03
Kwi2017
ERASMUS+ Francja DZIEŃ TRZECI
Każdy dzień jest coraz bardziej intensywny, ale my wciąż z ochotą stawiamy czoła nowym wyzwaniom.
Pierwsze z nich polegało na przedstawieniu prezentacji o systemach edukacji w naszych krajach. Każda z grup – francuska, polska i fińska – zaprezentowała obszerny materiał, który był rezultatem wielotygodniowej pracy. Nasza grupa otrzymała wiele komplementów ze strony uczniów i nauczycieli.
Kolejne wyzwanie to zajęcia z Talent Campus – organizacją, która zajmuje się rozwijaniem umiejętności społecznych i zainteresowań wśród młodzieży. Zostaliśmy podzieleni na trzyosobowe, międzynarodowe grupy, w których pracowaliśmy aż do godziny 17.00. Następnie wyruszyliśmy z naszymi francuskimi przyjaciółmi do ich domu, gdzie pomieszkujemy przez ten tydzień, a potem każdy spędził wieczór według pomysłowości gospodarza: zwiedzanie miasteczka, zakupy czy gry planszowe z całą rodziną. Wszyscy jesteśmy szczęściarzami, ze jesteśmy częścią czegoś tak niezwykłego.
Opracowała: Karolina Klekowska II b