15 listopada odbył się pierwszy etap 9. Olimpiady Wiedzy i Wartości w Sporcie. Tegoroczna tematyka konkursu związana jest z piłką nożną, etyką oraz zasadami fair play na boisku i poza nim. Celem Olimpiady jest między innymi propagowanie wartości w sporcie oraz ukazanie relacji pomiędzy wiarą i sportem. W zmaganiach wzięło udział 16 osób. Do etapu finałowego, który odbędzie się 8 grudnia w Opolu, zakwalifikowali się:
  1. Dominik Madej (3a)
  2. Krzysztof Zawadzki (1d)
  3. Mikołaj Cieślik (3b)
  4. Mikołaj Fronczyk (1d) i Kacper Odrzywolski (4ac).

Gratulujemy!!!

Olimpiadę w naszej szkole zorganizowała p. Ewa Kurowska.

Zdjęcie przedstawia uczniów, którzy siedzą pojedynczo w ławkach i rozwiązują test.

 

W czwartkowe przedpołudnie 17 listopada uczennice działające w Szkolnym Kole PCK przy II LO: Alicja Auguścik kl. IIA, Oliwia Gonera kl. IIA, Oliwia Paśko kl. II A, Kinga Waloch kl. IIA, Alicja Ciesielska kl. IB, Marta Pękala kl. IB, Amelia Smolarek kl. IB, Zuzanna Szymczak kl. IB, kwestowały na radomszczańskich ulicach w ramach akcji „Czerwonokrzyska gwiazdka z PCK”,  której organizatorem był Odział Rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża w Radomsku. Zebrane środki finansowe zostaną przeznaczone na zakup artykułów spożywczych, z których przygotowane zostaną paczki żywnościowe oraz Wigilia dla podopiecznych (dzieci z najuboższych rodzin, niepełnosprawnych) OR PCK z naszego miasta.
 Grupa dziewczyn na dworze z puszkami PCK  Dwie dziewczyny z puszką,na dworze, ubrane w kamizelki z logo PCK

Opracowała: Mariola Latała

11 listopada 1918 roku to niezwykle ważna data w historii naszej ojczyzny. Po 123 latach niewoli nasz kraj odzyskał upragnioną wolność. W ramach obchodów Święta Niepodległości odbyła się uroczysta akademia.
Spotkanie rozpoczęliśmy od wspólnego odśpiewania hymnu narodowego. Poprzez poezję i muzykę przybliżyliśmy naszą przepełnioną bólem i cierpieniem historię oraz uczciliśmy pamięć tych, którym zawdzięczamy własne państwo.
Akademia miała przede wszystkim przypomnieć o trudnych czasach, kiedy Polska jako kraj nie istniała na mapie Europy i uświadomić, że mamy dziś szczęście dorastać i żyć w wolnym kraju.
Aby człowiek wiedział, dokąd zmierza, musi wiedzieć, skąd pochodzi.
Pamiętajmy o słowach Jana Pawła II: „Wolności nie można tylko posiadać, ale trzeba ją stale zdobywać i tworzyć”.

Uczniowie śpiewający hymn

Proces rekrutacyjny na najlepszego leadera firmy to projekt, w którym wzięli udział uczniowie grupy języka angielskiego w kl. IIIA (poziom rozszerzony) w ramach lekcji języka angielskiego. Projekt miał na celu stworzenie realiów prawdziwej rozmowy kwalifikacyjnej i przygotowanie uczniów do niej w przyszłym życiu zawodowym. Właściwa rozmowa kwalifikacyjna została poprzedzona etapem przygotowawczym, lekcją poświęconą charakterystyce dobrego leadera. Uczniowie obejrzeli najpierw w języku angielskim wykład amerykańskiego biznesmena, który przedstawił i omówił 7 cech idealnego leadera. Zadaniem uczniów było wypisanie, a następnie szersze skomentowanie tychże cech. Kolejny etap obejmował selekcję zespołu rekrutacyjnego ( 4 osób – recruitment staff). Nauczyciel języka angielskiego  w roli prezesa firmy (CEO – Chief Executive Officer) dokonał wyboru panelu rekrutacyjnego, który opracował zestaw pytań dla kandydatów. Na kolejnych kilku zajęciach przeprowadzono indywidualne rozmowy z każdym z aplikantów. Zarówno rekrutujący jak i rekrutowani zaprezentowali się naprawdę profesjonalnie, pytania „rekruterów”(Niny, Dominika, Doriana i Kingi) były nie tylko przemyślane, ale też zaskakujące kandydatów. Mimo tego aplikanci świetnie poradzili sobie z nimi. Ostatni etap całego przedsięwzięcia stanowiło wyłonienie 4 leaderów do każdej z firm reprezentowanych przez zespół rekrutacyjny. Kochani, byliście wspaniali w swoim profesjonalizmie!!!! Panel selekcjonerów wybrał Malwinę, Antoniego, Wiktorię i Wiktora na leaderów w swoich firmach. Gratuluję wszystkim stawienia czoła takiemu wyzwaniu. Jesteście przygotowani do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim!

Czworo uczniów z torebkami prezentowymi na tle flag Wielkiej Brytanii i USA  Grupa uczniów w ławkach, troje stoi przed tablicą, nauczycielka przy drzwiach obok dużego zdjęcia budki telefonicznej.

A to kilka komentarzy uczestników naszego „challengu”:

„Takie doświadczenie rozmowy kwalifikacyjnej dało mi szansę sprawdzenia swoich umiejętności językowych oraz pokazało moją odporność na stres” – Ola Z.

„Dzięki temu wyzwaniu stałam się pewniejsza siebie, bardzo podobał mi się ten pomysł” – Natalia U.

„Bardzo wysoko oceniam ten projekt ,będzie wspaniałym wspomnieniem, mam nadzieję, że  wkrótce znowu zrobimy coś fajnego na zajęciach” -  Kamil F.

Opracowała: Anna Haddani

Do udanych należy zaliczyć start naszej żeńskiej reprezentacji w Półfinałach Mistrzostw Województwa Łódzkiego w Piłce Ręcznej, które odbyły się 7 listopada w Hali „Relax” w Piotrkowie Trybunalskim. Drużyna w składzie: Joanna Dzierżanowska (kl. IVE), Zofia Gałązka (kl. IID), Ewelina Koćwin (kl. IVE), Aleksandra Lis (kl. IIE), Natalia Podawca (kl. IIC), Żaklina Posmyk (kl. IIC), Patrycja Siewior (kl. IVE), Lena Sobieraj (kl. IIB), Julia Szymurska (kl. IVE) i Anna Zatoń (kl. IVB), wywalczyła III miejsce!

Opiekunem grupy była p. Mariola Latała

Grupa 10 dziewcząt w dwuszeregu, w jednakowych strojach z logo II LO na tle pustych kolorowych trybun na hali sportowejHala sportowa. Mężczyzna wręcza zawodniczce dyplom - treść niewidoczna. Grupa kikunastu dziewcząt na hali sportowej, w dwuszeregu. Dziewczyna w środku trzyma dyplom - treść nieczytelna. Gratulujemy !