W dniu 14 marca kolejne gimnazjum odwiedziło naszą szkołę. Dzięki przychylności dyrekcji Publicznego Gimnazjum w Radziechowicach Drugich oraz zaangażowaniu pana Przemysława Prajsa, nauczyciela tej szkoły, grupa piętnastu uczniów pod opieką pani Anny Kolmasiak mogła uczestniczyć w zajęciach przygotowanych specjalnie dla nich. Lekcję języka angielskiego przygotowały (pod okiem pani Marty Kajc) i przeprowadziły uczennice klasy II E: Malwina Gałwiaczek, Magda Kozłowska i Dominika Bracka.
PROMOCJA II LO, ZDROWEGO STYLU ŻYCIA I JĘZYKA ANGIELSKIEGO
|
W dniu 6 marca 2014 uczennice klasy II D, Ewelina Bartnik i Aleksandra Kluszczyńska, wraz z opiekunem panią Agnieszką Łęgowik, odwiedziły
Publiczne Gimnazjum w Strzelcach Małych. Dzięki uprzejmości dyrekcji i nauczycieli gimnazjum przeprowadzono warsztaty w języku angielskim w ramach projektu "Zdrowo jedz - lepiej żyj!". W trakcie zajęć gimnazjaliści rozwiązywali krzyżówkę i quiz dotyczący zdrowego stylu życia oraz układali dekalog zdrowego żywienia. Zajęcia przeprowadzono w klasach IA, IB, IIA, IIB i III. Gimnazjaliści zostali również zapoznani z działalnością II LO, a w klasie III dodatkowo przedstawiono
ofertę edukacyjną na rok szkolny 2014/2015. Najbardziej aktywni uczniowie zostali nagrodzeni zdrowymi przekąskami, a szkoła otrzymała dyplom potwierdzający uczestnictwo w projekcie.
DZIĘKUJEMY MŁODZIEŻY ZA ZAANGAŻOWANIE I OWOCNĄ WSPÓŁPRACĘ! Szczególne podziękowania za umożliwienie przeprowadzenia zajęć należą się dyrektorowi gimnazjum panu
Romanowi Jańcowi oraz nauczycielkom - paniom
Sylwii Nowak,
Gabrieli Patek,
Ewie Boryckiej,
Annie Pełce i
Annie Rulińskiej.
Opracowała: Agnieszka Łęgowik
Natomiast 3 marca 2014 uczennice naszej szkoły Iza Kowalczyk i Kinga Beśka (kl. I C) wraz z nauczycielem języka angielskiego Anną Haddani odwiedziły
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Radomsku . W ramach projektu „
Zdrowo jedz – lepiej żyj” przeprowadziły lekcję języka angielskiego w jednej z grup klas III na temat zdrowego odżywiania. Uczennice przeprowadziły
quiz w języku angielskim, zabawy językowe oraz zapoznały gimnazjalistów z nowym słownictwem. Uczniowie gimnazjum zostali również zapoznani z działalnością pozalekcyjną naszej szkoły. Najaktywniejszym uczniom wręczono nagrody książkowe oraz zdrowe przekąski. Cała klasa otrzymała dyplom potwierdzający uczestnictwo w projekcie.
Miniony tydzień obfitował w wizyty uczniów z gimnazjum w naszej szkole. Dzięki przychylności dyrekcji
Publicznego Gimnazjum nr 3 w Radomsku oraz
Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Dobryszycach uczniowie tych szkół mogli uczestniczyć w zajęciach przygotowanych dla nich przez nauczycieli i uczniów II LO. 19.02.2014 r. odwiedziła nas
klasa I europejska z wychowawcą panem
Tomaszem Mazurem z PG nr 3. Uczniowie uczestniczyli w zajęciach z
fizyki,
j. francuskiego i
j. niemieckiego, a także
WF-u w ramach, którego część uczniów ćwiczyła
aerobik, a część obserwowała odbywające się w tym czasie w naszej szkole rozgrywki sportowe. Gimnazjaliści mieli także okazję uczestniczyć w
warsztatach promujących zdrowie, które częściowo prowadzone były w j. angielskim przez uczniów naszej szkoły.
21.02.2014 r. wybrali się do nas uczniowie z
III klasy gimnazjum w Dobryszycach pod opieką nauczyciela języka angielskiego – pani
Justyny Kowalczyk.
W przeprowadzenie zajęć zaangażowani byli nauczyciele II LO: panie,
N. Król,
M. Latała ,
A. Łęgowik,
A. Smendowska oraz panowie
S. Gajewski,
P. Handydraj,
S. Lawenda. Wszystkim zaangażowanym nauczycielom
dziękujemy. Mamy również nadzieję, że zaproponowane przez nas zajęcia odpowiadały oczekiwaniom uczniów gimnazjum i
że jeszcze się spotkamy w II LO :).
Opracowała: Natalia Król
CZERWONY KAPTUREK z II LO W ZSG nr 7
|
W środę 18.12.2013 r. w budynku ZSG nr 7 odbyło się przedstawienie w j. francuskim pt. "
Le Petit Chaperon Rouge et Noel" (Czerwony Kapturek i Boże Narodzenie). W przedstawieniu wzięło udział piętnaścioro uczniów
PG nr 3 z klasy
I a europejskiej, którzy od trzech miesięcy u siebie w szkole uczą się j. francuskiego pod kierunkiem p.
Anny Smendowskiej - nauczyciela II LO. Młodzi aktorzy z powodzeniem zmierzyli się z niełatwym tworzywem, jakim jest język Baudelaire'a i przybliżyli widzom świąteczną przygodę Kapturka i wilka. Zarówno zajęcia, jaki występ, odbyły się w ramach współpracy PG nr 3 i II LO oraz w ramach projektu "Łódzkie bardziej francuskie" pod patronatem Ambasadora Francji w Polsce. To wyjątkowe przedsięwzięcie nie mogłoby jednak dojść do skutku, gdyby nie życzliwość i wsparcie dyrektor ZSG nr 7 - pani
Aleksandry Gniłki oraz wychowawcy klasy Ia europejskiej z PG nr 3 - pana
Tomasza Mazura, którzy dodawali otuchy młodym aktorom swoją obecnością. Wśród licznie zgromadzonych gości byli również: przedstawiciel Ambasady Francji w Polsce zaangażowany w projekt "Łódzkie bardziej francuskie" - pan
Denis Gerard, pani
Iga Borowiecka-Grzywacz - nauczyciel ZSG nr 7 i II LO, która była autorką dekoracji do przedstawienia, przedstawiciele grona obu szkół, rodzice, koleżanki i koledzy młodych artystów. W czasie trwania przedstawienia można było m.in. zjeść coś dobrego, kupić koszulki, kartki czy zapach do szafy na 7 stoiskach
miniprzedsiębiorstw z II LO, nad którymi opiekę sprawują p.
Sylwia Wawrzyniak i p.
Renata Langier.
LEKCJA DLA GIMNAZJALISTÓW
|

24 września o 8.00 w sali 137 odbyła się lekcja j. angielskiego dla uczniów z kl. II d
Publicznego Gimnazjum nr 3 w Radomsku. Dzięki przychylności dyrekcji obu szkół (PG nr 3 i II LO), a także zaangażowaniu wychowawcy klasy II d p.
Jolanty Janik z PG nr 3 i nauczycielki II LO p.
Anny Smendowskiej, uczniowie gimnazjum mieli możliwość uczestniczenia w lekcji rozwijającej umiejętność komunikacji w j. angielskim. Na lekcji prowadzonej przez p. Natalię Król wykorzystano techniki i metody, z którymi prowadząca zapoznała się podczas pobytu w
Canterbury w ramach programu
Comenius w 2011 r.. Zajęcia niemal w całości zostały przeprowadzone w j. angielskim, czemu z łatwością sprostali uczniowie gimnazjum, chętnie biorąc udział w proponowanych im formach aktywności językowej. Mieli też możliwość pozytywnie zweryfikować swoje umiejętności i zmierzyć się z ćwiczeniami językowymi, które proponuje się także uczniom II LO. Mamy nadzieję, że wspomniana lekcja zapoczątkuje owocną współpracę obu szkół.