II LO i American Corner

28 października uczniowie klas 2e i 3e  pod opieką Pań A. Łęgowik i A. Haddani odwiedzili siedzibę American Corner w Łodzi i wzięli udział w warsztatach Fact - Checkingu. Tematem ich było „ Świadome decydowanie. Co mówią do nas (polityczne) reklamy?”

 Zdobyta wiedza przyczyni się do wzrostu świadomości młodzieży w internecie oraz zdobycia cennych umiejętności w dobie wszechobecnych fake news'ów. Podczas warsztatów można było zdobyć umiejętności m.in. z zakresu oddzielania przekazu informacyjnego od przekazu emocjonalnego, rozpoznawania elementów tych dwóch rodzajów przekazu w materiałach wyborczych, analizowania własnego procesu podejmowania decyzji pod kątem wpływu informacji odnoszących się do faktów i emocji, weryfikowania obrazów za pomocą narzędzi w internecie.

Uczniowie również mieli okazję zadawać pytania ekspertowi z dziedziny rozszyfrowania fałszywych informacji. Oprócz tego, wykonywali interesujące zadania i analizowali umieszczone w mediach społecznościowych treści.

Były to pierwsze warsztaty z Fact-checkingu, kolejne odbędą się 19 grudnia.

Duża sal, uczniowie siedzą w ławkach, prowadzący stoi na środku sali     Zdjęcie tablicy multimedialnej z napisem: Polityczne reklamy. Co do nas mówią.

Grupa ucznió przy stole, wraz z prowadzącą